אבירם פלדמן בגרות ופסיכומטרי

קיימות שתי אפשרויות הרשמה לבחינה הפסיכומטרית – מקוונת, דרך אתר האינטרנט של המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, או דרך הדואר. עלות ההרשמה לבחינה הפסיכומטרית מפורטת באתר האינטרנט של המרכז הארצי לבחינות ולהערכה.


1. הרשמה מקוונת:

ניתן להירשם לבחינה הפסיכומטרית ישירות, דרך אתר האינטרנט של המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. ראשית, מומלץ להוריד את חוברת ההדרכה של המרכז הארצי ולקרוא אותה ביסודיות. לאחר מכן, יש להיכנס לאזור ההרשמה המקוונת ולקרוא את נוהלי ההרשמה. לאחר אישור קריאת הנהלים ניתן להתחיל בתהליך ההרשמה. חשוב להקפיד על מילוי מדויק של כל הפרטים, ולא לשכוח לסמן, שאתם מאשרים את שליחת הציון אליכם בדוא"ל, אם אתם מעוניינים בכך. שימו לב, בהרשמה המקוונת התשלום נעשה בכרטיס אשראי בלבד. אם ברצונכם לשלם במזומן או בצ'ק עליכם להירשם דרך הדואר.

 

2. הרשמה באמצעות הדואר:

על מנת להירשם דרך הדואר יש לרכוש את ערכת ההרשמה של המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. ניתן לרכוש אותה בחנויות הספרים האוניברסיטאיות וכן ברשתות הספרים הגדולות. בתוך הערכה, טופס ההרשמה אותו יש למלא לפי נוהלי ההרשמה, וכן חוברת הסבר על הבחינה הפסיכומטרית, אותה מומלץ לקרוא ביסודיות. לאחר מילוי הטופס, יש לשלם את דמי הבחינה. ניתן לעשות זאת בכל סניף בנק. את הטופס, החתום על ידי הבנק, יש לשלוח בהתאם להוראות המפורטות אל המרכז הארצי לבחינות ולהערכה.
לכל מועד פסיכומטרי יש תאריך אחרון להרשמה סדירה. כדי להירשם למועד מסוים, טופס ההרשמה צריך להגיע אל משרדי המרכז הארצי לבחינות ולהערכה עד תאריך זה. חשוב מאוד לשים לכך לב, במיוחד כאשר נרשמים דרך הדואר, ולשלוח את הטופס עם אישור התשלום, כך שיגיע לפני תאריך זה. לכן, בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן ממליץ בחום לתלמידיו להירשם למועד הרצוי, כבר כאשר נרשמים לקורס הפסיכומטרי. הרשמה מוקדמת מבטיחה, בין השאר, שהנבחן ייבחן במיקום המועדף עליו. ככל שנרשמים מאוחר יותר גדל הסיכוי, שלא יישארו מקומות פנויים במיקום הבחינה המועדף, ועל הנבחן יהיה להיבחן במקום מרוחק יותר.
במקרה הצורך, ניתן להירשם לבחינה הפסיכומטרית גם לאחר סיום ההרשמה הסדירה, בהליך של הרשמה מאוחרת, עד 8 ימים לפני הבחינה. דמי הבחינה בהרשמה מאוחרת יקרים ב-50% מדמי הבחינה בהרשמה רגילה, וכן אי אפשר לבחור את מקום הבחינה. במקרים מיוחדים בלבד ניתן גם להירשם ביום הבחינה עצמו. הרשמה זו תלויה באם יש עוד מקומות פנויים, והיא יקרה ב-150% מהרשמה רגילה. כאן המקום לציין, כי גם במקרה בו מתעורר הצורך לשנות את מועד הבחינה לאחר ההרשמה, עלות שינוי המועד נמוכה בהרבה מעלות ההרשמה המאוחרת, לכן אנו ממליצים להירשם לבחינה מוקדם ככל האפשר ולא לחכות לרגע האחרון.

 

מועדים לשמחה – מועדי הבחינה הפסיכומטרית
בטבלה הבאה מפורטים מועדי הבחינה הפסיכומטרית לשנה הקרובה, וכן התאריך האחרון להרשמה סדירה של כל מועד: